function listload () { global $list123; if (!isset($list123)) { $ret = array(); $f = fopen ("list.txt", "r"); while ( !feof($f) ) { $s=fgets($f); $t = explode(" ", $s); $ret[$t[0]] = $t[1]; } fclose($f); $list123 = $ret; return $ret; } else { return $list123; } } function showlistitem ($n) { $t = listload(); print(trim($t[$n])); } ?>
Miként lehet egy meleg keresztény?A szexuális orientáció az embernek (vagy állatnak, az ecetmuslicától kezdve a főemlősökig!) egy nem választott tulajdonsága. Olyan, mint a szem színe, a testmagasság, a kézpreferencia (jobb- vagy balkezesség), a hangmagasság vagy az intelligencia. A kereszténység ezzel szemben az ember igent mondása a magát Jézus Krisztusban kinyilatkoztató Isten megszólítására. Ez az igent mondás a gyakorlati életben bizonyos dolgokat értelemszerűen kizár: aki magát a Szeretet-Isten mellett kötelezte el, annak az életében egoizmusnak, gyűlölködésnek, kirekesztésnek és bosszúnak nem lehet helye. Azonban „Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten is őbenne” – foglalja össze János apostol a kereszténység lényegét (1Jn 4,16). Szent Ágoston a keresztény erkölcstant így foglalja össze: „Szeress, és tégy, amit akarsz!”
(Nyilvánvaló, hogy aki szeret, az nem öl embert, nem károsítja meg a másikat sem anyagi, sem erkölcsi értelemben stb. Nem téveszthető tehát össze ez a felszólítás az „újkori sátánizmus atyjának”, Aleister Crowley-nak életmottójával: „Tégy, amit akarsz!” A két megfogalmazás között egyetlen momentum a különbség, mégpedig a kereszténység lényege: a szeretet.)
A homoszexualitás nem áll ellentétben a szeretettel. Ellenkezőleg: a többség által kárhoztatott magatartás nem más, mint két ember szeretetkapcsolatának megnyilvánulása. A világszerte egyre szaporodó keresztény meleg csoportok, gyülekezetek pedig éppen arról tesznek bizonyságot, hogy a melegségből korántsem következik Isten és az Evangélium elutasítása.
Kapcsolódó anyagok:
|